דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי שתדעו על ירפא א' 2 - סימולטור טיסה 

מאת    [ 06/11/2013 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 10709 פעמים ]

סימולטורים להדמיית טיסה משמשים את מערך המיון של חיל האוויר כדי לבחון את המועמדים לצוות אויר ולקבוע האם יש להם את הכישורים הנדרשים להשתלב במערך ההכשרה היקר, ארוך והמייגע בדרך אל הכנפיים. הסימולטרים שבימי המבחנים, ירפ"א א' וירפ"א א'2 מבקשים למיין את הטובים ביותר שימשיכו הלאה בתהליכי המיון. היות ומהותו של איש צוות אויר להטיס כלי נשק יקר כל כך מוטב שייבחנו לפני שיתחילו את המסלול בטיסה או במבחנים המדמים טיסה.

על כן, יום הטיסות המפרך החדש שזכה לכינוי ירפ"א א'2 עוסק כולו בהטסה. אך כאן, לא רק רמת הטיסה נבחנת, אלא, נקודות עניין רבות אחרות: דיוק, התנהלות תחת לחץ, התנהלות בתנאי חוסר ודאות, מתח, זיכרון ועוד.

אלו שעברו את יום המבחנים הארוך הראשון – ירפ"א א' יודעים לספר שגם שם ישנו סימולטור טיסה פשוט להבנה. המבחן כולל הוראות ברורות עם זמן רב לתרגול והבנה. השאיפה היא לראות את מידת השיפור של המועמד פעם אחר פעם. זהו אינו סימולטור המושתת על  גרפיקה ברמה גבוהה וגם לא בינונית. למעשה,  אין פה גרפיקה כמעט בכלל, המטרה בסופו של דבר היא ללמד אותכם לשלוט במטוס בעזרת סטיק (ידית של ניווט המטוס, קדימה/אחורה/ימינה/שמאלה) ומצערת (ידית שנעה קדימה אחורה, שולטת על המהירות של המטוס. חלק מהמשימות שלכם לירות ולפגוע במטוס המטרה שמולכם, כאשר יש תנאים מסויימים כדי לבצע זאת.

אם לא נכשלתם בחלק הראשון של ירפ"א א' יזמנו אותכם לחלק השני, החלק השני של ירפ"א א' היה עד לא מכבר ירפ"א ג' והיו מבצעים את הסימולטורים שבו לאחר הגיבוש.
טוענים שירפ"א ג' נחשב כיום מיון שאמור לנבא מי יהיה טייס קרב ומי לא ופחות משפיע על הניפוי מקורס טייס. האמת היא שיום מבחנים זה מנפה וממיין כמו כל המבחנים הקיימים במערך המיון לצוות אויר וגם לו יש ניקוד כללי (המצטרף אל סך הניקוד של המועמד מכל מבחניו) וניקוד פרטני (ביחס להתנהלותו במבחן ספציפי זה).

אז היום הזה נקרא כאמור, ירפ"א א' 2.
יום המבחנים הזה מתחלק לשני מבחני הטסת סימולטור:

סימולטור ניווט - סימולטור מורכב ומתיש, שדורש מכם לנווט את המטוס לפי מפה (בכל פעם מפה שונה), הגרפיקה הפעם הרבה יותר נוחה ונעימה לצפיה מיום המבחנים הקודם אך גם בעלת יותר פרטים שיש להתיחס אליהם. הרבה יותר מקשים, הרבה צפצופים ואזהרות, התנהלות בקשר, ומילוי משימות כמו הפצצה וקרבות, להימנע מפגיעות האויב, שמירה על גובה שהוגדר מראש בתוואי שטח הררי תלת מימדי תוך שמירה על מהירות טיסה שנקבעה.

 

סימולטור מבצעי -  המטרה: זיהוי מטרות ויירוטן, תוך התנהלות במגבלות טיסה כמו איזורים שבהם אסור לטוס, לוח זמנים הדוק, וכיו"ב.

 

אז האם הסימולטורים יכולים באמת לנבא את הכישורים שלכם כטייסים?

בהשוואה לטיסה אמיתית במטוס,  סימולטור מאפשר לבצע תמרונים במצבים שעלולים להיות לא מעשיים (או אפילו מסוכנים) לבצע במטוסים, תוך שמירה על חיי הטייס והמטוס. כך לדוגמה, כשלים במערכת חשמל, תקלות במכשיר, כשלים במערכות הידראוליות, וכישלונות אפילו של בקרת טיסה יכולים להיות מדומים ללא סיכון לטייסים או למטוסים.

הסימולטורים הללו גם לספק לבוחנים נתונים לגבי יכולת הריכוז שלכם במשימות שונות בפרק זמן נתון מאשר אפשרי בדרך כלל במבחנים אחרים.

אז בגדול, התשובה היא כן. הסימולטורים מוכיחים את עצמם ככלי מיון יעיל למסלול צוות אויר. מועמד שמתמודד בהצלחה למול ריבוי המשימות והגירויים שמקיפים אותו יוכל להתנהל ביתר קלות גם במציאות. אבל, חשוב לזכור שהמערכת איננה רק מערכת מנפה, אלא מערכת לומדת שמאפשרת למועמד להשתפר ולהתקדם. לא מצפים מכם שתבואו טייסים. אבל אלו שבאים עם הכנה מוקדמת והבנה מה נדרש מהם לאחר תרגול רב, ייטיבו במבחן זה והתוצאות מדברות בעד עצמן. ההכנה למבחן זה מאפשרת למועמד להתנהל במיומנות ולעמוד בהצלחה במה שנדרש ממנו היות וזו לא הפעם הראשונה עבורו כמו למרבית המתמודדים שמאמינים במשפט "יהיה בסדר"...

רן אדוני, הוא מאמן בחברת "מתגייס" – העוסקת בהכנת מועמדים למבחני המיון ליחידות העילית של צה"ל. הכנסו לאתר : www.mitgayes.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב